Meer dan 50% van de zoektochten naar een product in Duitsland of de Verenigde Staten begint bij Amazon. In andere landen zien we een vergelijkbaar patroon.

Veel van de grotere e-commerce websites bieden een marktplaats waar u uw product kunt verkopen in ruil voor een commissie. Hiermee profiteren bedrijven van een groot afzet kanaal zonder direct veel te moeten investerern.

Amazon heeft zelfs enkele advertentietools ontwikkeld om bedrijven te helpen meer te verkopen op Amazon. Een deel van die service wordt Amazon Marketing Services (AMS) genoemd. Het stelt je in staat reclame te maken voor producten en banners op basis van trefwoorden of producten te tonen die mensen gebruiken en bekijken.

U hebt de mogelijkheid om uw producten in het zoek resultaten en op productpagina’s te plaatsen, een belangrijke manier om meer zichtbaarheid te krijgen. Als u meer wilt verkopen op Amazon en andere marktplaatsen, moet hoge kwaliteit content toevoegen en onderzoek naar zoekwoorden doen, om ervoor te zorgen dat uw producten hoger scoren in het Amazon-zoek-algoritme. Amazon SEO werkt op dezelfde manier als normale SEO. De gebruikerservaring heeft een grote impact. Andere invloeden komen van bijvoorbeeld het aantal foto’s en de kwaliteit van de foto’s op uw productpagina’s. Dit geldt natuurlijk ook voor verkopen op eBay en andere marktplaatsen zoals Bol.com.

Wilt u meer weten over het verkopen op marktplaatsen? Neem dan contact op met een specialist.