Persbericht versturen

Het versturen van persberichten kan nagenoeg iedereen. Toch worden niet alle persberichten daadwerkelijk gepubliceerd of trekken de aandacht. Het is daarom belangrijk om gebruik te maken van de volgende richtlijnen:

  • Zorg voor een goede opbouw van het persbericht. Bovenaan staat duidelijk de kop of de titel van het bericht. Deze is kort maar krachtig.
  • De introductie bestaat uit maximaal 50 woorden. Wie, wat, waar en waarom worden hierin beantwoord.
  • Het middenstuk van een persbericht bevat de kern van de boodschap. Hierbij wordt dieper ingegaan op datgene wat in de introductie besproken is.
  • Als laatste volgt de samenvatting. Hiermee wordt de boodschap nog eens duidelijk overgebracht. Onder de samenvatting komt een horizontale lijn, gevolgd door informatie voor de redactie. Dit zijn vaak de contactgegevens van de afzender. Het geeft duidelijk aan dat het hier om informatie voor de redactie gaat.
  • Stel een persbericht dusdanig op dat deze zowel online als op printmedia duidelijk gelezen kan worden.

Wanneer uw persbericht wordt geweigerd

Er wordt te vaak misbruik gemaakt van persberichten. Bedrijven of personen gebruiken dit soort berichten als advertentiemogelijkheid. Te veel hyperlinks in het persbericht straalt weinig vertrouwen uit. Journalisten en bloggers weigeren deze persberichten op voorhand. Daarnaast moet een persbericht ook daadwerkelijk nieuws brengen. Dit wordt soms weleens vergeten. Bij weigeren van een persbericht is het verstandig om bovenstaande richtlijnen mee te nemen bij het schrijven van een volgend persbericht.

Persberichten publiceren

Met één druk op de knop verstuurt u uw persbericht naar meer dan 28 aangesloten persberichten sites. Uw bericht wordt snel door zoekmachines geïndexeerd. Bovendien wordt deze gedeeld op social media waaronder Facebook, Twitter en Google Plus. Persberichten Publiceren heeft een bewezen aanpak. Meld u aan en probeer onze dienst gedurende een maand gratis uit.

www.persberichtenpubliceren.nl